Nazywam się Agnieszka Rykaczewska, jestem
dyplomowanym specjalistą emisji i higieny głosu, logopedą medialnym,
neurologopedą i polonistą. Szeroko rozumiana komunikacja od zawsze była w
centrum moich zainteresowań. Swoją pracę zawodową rozpoczynałam w 1997 r. w
trójmiejskich mediach. W 2004 r otworzyłam w Gdyni prywatny gabinet
logopedyczny. Od tego czasu zajmuję się terapią mowy, komunikacją językową oraz
terapią zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego. Prowadzę również
warsztaty i szkolenia specjalistyczne.
(więcej: http://logopedagdynia.pl/)
Swoje zainteresowania i działania
zawodowe skupiam głównie na treningach słuchowych i szkoleniach z emisji i higieny głosu. Kilkunastoletnie doświadczenie
zawodowe pozwoliło mi przygotować autorskie programy, które pomagają
uczestnikom w życiu zarówno zawodowym jak i prywatnym. Regularnie współpracuję
z innymi specjalistami podnosząc jakość zajęć.
Wykształcenie:
Podyplomowe Studium Logopedii Medialnej, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe
Studium Neurologopedyczne, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe
Studium Emisji i Higieny Głosu, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe
Uzupełniające Studium Terapii Logopedycznej, Uniwersytet Gdański
Podyplomowe
Studium Logopedii Szkolnej, Wyższa Szkoła Humanistyczna w Gdańsku
Filologia
polska, pięcioletnie studia magisterskie, Uniwersytet Gdański
Ukończone
szkolenia i warsztaty specjalistyczne:
- Trener metod relaksacyjnych dla
dzieci (Studio Psychologiczne Joanna Węglarz)
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w
pracy z grupą (Studio Psychologiczne Joanna Węglarz)
- Jak zacząć prowadzić webinary i kursy on-line
(Karolina Czerwonka Akademia Kursowebinarów)
- METODA TOMATISA poziom 4
(Tomatis Developpement S.A. Luksemburg)
- METODA TOMATISA poziom 3 (Tomatis
Developpement S.A. Luksemburg)
- METODA TOMATISA Poziom 2 (Tomatis
Developpement S.A. Luksemburg)
- Trener - szkoleniowiec ( Erudiogroup)
- Trening regulacji emocji (Centrum
Rozwoju Osobistego we Wrocławiu)
- Wczesna nauka czytania "Kocham
czytać" (prof. Jadwiga Cieszyńska, autorka Metody Krakowskiej)
- METODA
TOMATISA Poziom 1 (Tomatis Developpement S.A. Luksemburg)
- Diagnoza i
terapia jąkania i innych niepłynności mowy z uwzględnieniem konsekwentnej
współpracy z rodziną, stopień II praktyczny (Specjalistyczne Centrum Terapii
Jąkania dr. M. Chęćka)
- Diagnoza i
terapia jąkania i innych niepłynności mowy z uwzględnieniem konsekwentnej
współpracy z rodziną, stopień I (Specjalistyczne Centrum Terapii Jąkania dr. M.
Chęćka)
- Jąkanie
wczesnodziecięce (prof. T. Tarkowski, Fundacja Orator)
- Kurs
„Integracja Odruchów Twarzy” według metody dr Svietłany Masgutowej
(Międzynarodowy Instytut dr Svietłany Masgutowej)
- Trzystopniowe
szkolenie dotyczące terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą z
autyzmem (Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku)
- Kurs
szkoleniowy w zakresie stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą metody
Tomatisa (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie)
- Szkolenie
teoretyczne i praktyczne w zakresie kinezjologii edukacyjnej metody dr Paula Dennisona
i Gail Dennison (Polskie Stowarzyszenie Kinezjologów)
- Pedagogiczny kurs kwalifikacyjny
(Combidata Sopot)
- Seminarium
naukowe „Teoretyczne i praktyczne zagadnienia terapii osób z autyzmem i
zespołem Aspergera”
-
Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Diagnoza i usprawnianie (alalia)
(Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie)
- Zastosowanie
ustno-twarzowej terapii regulacyjnej u dzieci z nieprawidłowym napięciem
mięśniowym (dr A. Regner, Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
- Dziecko z
rozszczepem podniebienia pierwotnego i/lub wtórnego – leczenie
wielospecjalistyczne, diagnoza i terapia zaburzeń mowy (dr Pluta-Wojciechowska,
Polski Związek Logopedów)